lørdag 23. oktober 2010

Prester og sex



Einar Gelius er i vinden om dagen med sin nye bok "Sex i bibelen". Jeg har ikke lest den, men mellom sine napp etter sex i bibelen har presten Gelius flettet inn sine egne sex-erfaringer..
Dette siste har fått mange til å reagere, men for meg er dette gammelt nytt.
La meg ta et eksempel:

Her om dagen skulle jeg spise en god frokost etter at jeg hadde sovet litt ekstra lenge ut på morgenkvisten. Jeg satt fram min trofaste kornblanding(den
grønne selvfølgelig) og spanderte på meg både et glass appelsin-juice og et glass melk. Til og med radioen fikk lov til å glede meg denne morgenen. Mens jeg heller inn på et par omega dobbels så synger prest og trubadur Bjørn Eidsvåg frimodig " eg klarer ikkje å styre meg" og "eg begjærer deg" (Elvira Nikolaisen??)
Selv om Bjørnebassen pakker sin lyst inn i flott poesi så hjalp ikke det på de bildene som plutselig bombarderte mitt uskyldige sinn.



To karer som deler mer enn vi ofte vil vite

Ingen kommentarer: